Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.10.2021 20:09 - Официалните неофициални тарифни планове на мобилните оператори в България
Автор: bdenkov Категория: Бизнес   
Прочетен: 448 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

image


Тъй като краят на договора ми с Мтел наближава (в края на ноември), от около 2 седмици проучвах дали няма някаква по-изгодна оферта за някакъв план за разговори и данни, който хем да съответства на това, което ползвах в момента, хем да е наполовина по-евтин. Оказа се, че има! Аз ги наричам „официалните неофициални тарифни планове на мобилните оператори“ в България и сега ще ви разкажа как стигнах до тях.

Абонат съм на Мтел с актуалния си номер от 2001г. насам. Имам безупречна кредитна история, макар титуляр по сметката до преди 4-5 години да беше колежка на майка ми (заради едни доста по-изгодни договори, сключвани между Мобилтел и министерствата – знаете как беше преди 15-16 години!), аз бях истинският клиент и платец на всички сметки. И то без закъснения. След като прехвърлихме номера на мое име (срещу съответната такса, разбира се!), Мтел не ми разрешиха да прехвърля събраните ми точки. Не че с тях съм можел да направя нещо наистина осезаемо, но ми показа отношението им към крайните клиенти. Т.е. въпреки, че аз оставам лоялен към тях и имат история за мен, те са си определили фиктивен начин да ме третират „подозрително“ и като „нов“ клиент, с нови кредитни лимити и условия, които хем не са примамливи като за съвсем нов клиент, хем пък не мога и да се възползвам от разни преференции за стари клиенти. Яко, а?! Това беше преди около 4-5 години.

Към днешна дата: Това, за което плащам вече 23 месеца, е такса от 35 лв. месечно за неограничени разговори към всички национални мрежи и 10 GB интернет трафик на максималната им скорост. Това беше една официална промоция малко преди Коледа през 2014г. Наскоро един колега (бивш служител на Мтел) ми спомена, че има разни планове, които се дават „под масата“. Освен това ми показа и един форум, където други хора вече бяха получили оферти с подобни неофициални тарифни планове и споделят точно какво бяха успели да преподпишат със съответния оператор. След като попрочетох последните 20-тина поста, от иначе доста дългата тема (над 70 страници), ето какво направих:

Обадих се на Мтел (на *88)

След преход през 4 менюта в техния iVR и около 4 минутно изчакване, успях да дочакам връзка с оператор. Поисках да ми разяснят процедурата по пренос на номер към друг оператор. Казаха ми да остана на линия, за да ме свържат със съответния колега. Чаках още 5 минути! Сигурно, ако не бях в колата с телефон свързан през Bluetooth и пътуващ из софийското задръстване, където не ми пречеше толкова ГОЛЯМОТО изчакване, щях много да им се изнервя. След общо 9 минути чакане ми казаха, че сигурно искам да сменя оператора заради по-добра оферта, която са ми предложили и те (Мтел) също можели да ми предложат по-изгодни оферти. Виж ти! Казах им, че бих искал да си намаля месечния разход (35 лв.) поне на половина с евентуална възможност да запазя условията, които имам.

Тогава въпросната служителка от Мтел, с която говорех и бях чакал последните 5 минути (няма да цитирам имена) ми предложиха следните оферти, които били специални и щели да важат за мен в рамките на една седмица:

Неофициалните планове на Мтел (или поне част от тях)

Разговори: Неограничени минути към всички мобилни мрежи в България (без стационарните!)

+ Достъп до интернет в рамките на:

  • 8 GB на максимална скорост = 17 лв. месечно
  • 20 GB на максимална скорост = 25 лв. месечно

Както става ясно от форума, това са оферти, които са били предложени и на други хора.

В края на деня отидох до офис на Виваком

…намиращ се в кварталния ми мол. Там обясних на консултанта ситуацията с изтичането на договора ми след месец и той ми каза, че наистина има оферти, които не са оповестени официално на сайта им и той може да ми ги предложи такава, щом се касае за пренос на номер към тях (Виваком). Попита ме дали искам да ми ги каже или можел и да ми ги напише някъде. Написа ми ги с химикал в една от брошурите им, намиращи се по щандовете.

Неофициалните оферти от Виваком.

Разговори: Неограничени минути към всички мрежи в България (мобилни и стационарни!)

+ Достъп до интернет в рамките на:

  • 3 GB на максимална скорост = 16 лв. месечно
  • 9 GB на максимална скорост = 18 лв. месечно
  • 20 GB на максимална скорост = 25 лв. месечно

До скоро имах известен сантимент към Мтел (може би) поради факта, че бях с тях от началото (2001г. ) и то без да усещам нищо подобно в отношението им към мен като клиент. Но това, което наклони везните към при мен към Виваком беше фактът, че последната година и половина качеството на връзката в мрежата на Мтел в районите, които аз ги ползвам се влоши. Само ще спомена, че не намирам за нормално, на главен столичен булевард като „Шипченски проход“ да не мога да проведа обаждане по 5 минути, тъй като бивам „изхвърлян“ от мрежата. Понеже служебната ми карта е на Виваком, такова нещо при тях не ми се случва. Второто нещо е, че Виваком предлагат и неограничени минути към стационарните мрежи, докато те липсваха в офертата на Мтел.

Ами Теленор?

За да съм информиран до край, на следващия ден реших да проверя и какво ще ми предложат от Теленор – дали и при тях ще извадят „от ръкава“ някои от официалните неофициални тарифни планове. Разбира се, обясних им, че договорът ми изтича и обмислям пренос при друг оператор. Въпросът беше при кого. След кратък разговор ми предложиха следното:

Неофициалните планове на Теленор

Разговори: Неограничени минути към всички мрежи в България (мобилни и стационарни!)

+ Достъп до интернет в рамките на:

  • 3 GB на максимална скорост, а трафикът към Facebook & Viber е безплатен (не се отчита) = 16 лв. месечно
  • 5 GB на максимална скорост, а трафикът към Facebook & Viber е безплатен (не се отчита) = 18 лв. месечно
  • 10 GB на максимална скорост, а трафикът към Facebook & Viber е безплатен (не се отчита) = 25 лв. месечно

Значи и там има такива възможности, щом става въпрос за „открадване“ на клиент от конкуренцията! 

Заключение

Моят съвет е да внимавате с кого какво подписвате и да си гледате интереса! Не блъфирайте и не правете опит да заблуждавате служителите на мобилните оператори. Лесно могат да проверят дали и кога ви приключва договора с техния конкурент. Четете клаузите и си знайте правата! До колкото знам, два от трите оператора (единният е Виваком) са приели за практика договорът с тях да може да се прекратява предсрочно с „наказание“ от не повече от 3 месечни такси, в случай че остават повече от 3 месеца до края. Също така, най-вероятно от 01.06.2017г. ще паднат надценките за роуминга в ЕС, така че „екстри“ от рода на минути в ЕС сега не са особено впечатляващи. Също така се поинтересувайте дали можете да не подписвате условието, че им разрешавате да ви предоставят данните на „трети страни“. Това в общия случай са колекторски фирми, които ще започнат да ви притесняват, в случай че не си плащате навреме или искате да прекратите договора си предсрочно, тъй като сте недоволни от качеството на обещаната услуга. Аз имах такъв случай с Blizoo преди 5 години.

На самите мобилни оператори мога да кажа да не приемат клиентите си за даденост, още повече за „дойни крави“, които няма къде да избягат, а да повишат качеството на обслужването и най-вече подобрят човешкото отношение към тях. Това е нещото, от което най-много хора се оплакват и при трите оператора. Ако не променят отношението си към по-добро, в края на всеки договор ще губят клиенти към някой от другите оператори. Накрая всички ще станем едни „скитници“ из мобилните мрежи на в собствената си страна. От друга страна, когато паднат роуминг таксите, може би ще ни бъде също толкова изгодно да сме абонати на други европейски оператори и тогава „родните“ ще ни изгубят тотално.

Ако тази статия ви е била полезна, споделете я с приятелите си, за да могат и те да се възползват от правото си на по-изгодни условия в края на договора си.




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bdenkov
Категория: Музика
Прочетен: 359132
Постинги: 591
Коментари: 295
Гласове: 278
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930